01.12.2021 Наука

Откриен вид пчела што се храни со месо

Огромното мнозинство пчели се хранат со полен и нектар, но одредени видови еволуирале така што почнале да се хранат со месо, заменувајќи ги цветните ливади со животински трупови.

За подобро да ја разберат оваа екстремна промена во исхраната, научниците од Универзитетот во Калифорнија-Риверсајд, Универзитетот „Колумбија“ и Универзитетот „Корнел“ ги проучувале цревните бактерии или микробиомот на таканаречените пчели-мршојадци во Костарика. Истражувачите откриле дека цревата на пчелите се богати со бактерии кои сакаат киселина, слични на оние што се наоѓаат кај мршојадците, хиените и другите месојадни животни.

Нивната студија беше објавена во списанието „мБио“, кое беше објавено од Американското здружение за микробиологија.

Само три вида пчели во светот - сите пчели мршојадци - еволуирале така што своите протеини ги добиваат исклучиво од мртво месо и живеат само во тропските дождовни шуми. Сепак, постојат и други видови пчели што консумираат свежи животински трупови кога се достапни, но и храна за полен и нектар, се вели во студијата.

Утробата на пчелите, бумбарите и убодите од пчели биле колонизирани од истите пет вида микроорганизми и тие ги задржале овие бактерии приближно 80 милиони години, според студијата. Истражувачите сакале да откријат како се разликуваат цревата на пчелите мршојадци.

Научниците поставиле 16 станици со мамка од 50 грама пилешко што виси од гранките на околу 1,5 метар над земјата. За да ги одвратат мравките, го премачкале јажето со вазелин. Тие собраа вкупно 159 пчели, вклучувајќи, за споредба, пчели кои се хранат со полен и месо и пчели што се хранат исклучиво со полен и нектар.

Откако го проучувале микробиомот на пчелите со екстракција на ДНК од нивниот стомак, истражувачите откриле дека пчелите-мршојадци изгубиле некои од основните микроорганизми што ги имаат повеќето пчели и развиле кисели црева.

- Микробиомот на пчелите-мршојадци е збогатен со бактерии кои сакаат киселина, кои се нови бактерии што ги немаат нивните роднини - вели Квин Мекфредерик, доцент и специјалист за пчели на Универзитетот „Риверсајд“ и автор на студијата.

- Овие бактерии се слични на оние што се наоѓаат кај вистинските мршојадци, како и кај хиените и другите месојадци, веројатно за да ги заштитат од патогени кои се појавуваат на мршојадците - додава тој.

Тој додаде дека пчелите што се хранат и со полен и со мрши имаат различни видови бактерии во споредба со оние што се хранат исклучиво со полен или оние што јадат само мрши. Ова посочува дека тие или имаат поголема разновидност на микроорганизми како одговор на нивната разновидна исхрана или дека се изложени на поголема разновидност на микроорганизми кога ги посетуваат и цвеќињата и мршата.

Една од бактериите присутна кај пчелите на мршојадците е лактобацилус, која се наоѓа во голем број ферментирани човечки намирници, вклучувајќи го и киселото тесто, се вели во соопштението. Утврдено е дека содржат и карнобактерии, кои се поврзани со варењето на месото.

Иако се хранат со месо, истражувачите рекоа дека медот на пчелите мршојадци сè уште е сладок и може да се јаде.

- Тие го чуваат месото во посебни комори (во нивните кошници) кои се затворени две недели пред да пристапат до него, а овие комори се одвоени од местото каде што се чува медот - вели Џесика Макаро, докторанд на Универзитетот „Риверсајд“, која исто така учествувала во студијата.

Извор: CNN