Голема „црвена“ планета со необјаснива аурора талка низ вселената

Подготвил: Б.Б.

Лектор: Ивана Кузманоска

Голема „црвена“ планета сама талка низ вселената надвор од нашиот Сончев Систем, 20 светлосни години оддалечена од Земјата. Таа не е поврзана за ниту една ѕвезда, што е прв таков случај откриен со радиотелескоп од Земјата.

Планетата има мистериозна аурора и е 12 пати поголема од Јупитер. И нејзината маса и силното магнетско поле ги збунуваат научниците што имаат познавања за многубројни астрономски објекти од длабочината на вселената.

Илустрација - црвена планета
(Фото: NRAO)

„Таа планета е на границата меѓу планета, кафеаво џуџе и падната ѕвезда и ни нуди изненадувачки сознанија кои би можеле да ни помогнат да ги разбереме магнетските процеси кај ѕвездите и планетите“, објаснува д-р Мелоди Као, астроном од Универзитетот во Аризона.

Анализите на истражувачкиот тим покажале дека магнетното поле на таа планета е исклучително силно – околу 200 пати посилно во споредба со тоа на Јупитер, и со тоа би можело да се објасни нејзината вонредно силна аурора.

Научниците чиј труд за оваа планета е објавен во списанието „Астрофизикал џурнал“ велат дека нивната студија покажува дека радиобрановите од аурората на оваа планета би можеле да помогнат во откривањето нови планети надвор од Сончевиот Систем.