04.02.2024 Наука

Астрономите забележаа 18 црни дупки кои ги голтаат блиските ѕвезди

Црните дупки што уништуваат ѕвезди се насекаде на небото, ако знаете како да ги побарате. Тоа е една од пораките од новата студија на научниците од МИТ, која беше објавена во „Астрофизички журнал“.

Авторите на студијата известуваат за откривање 18 нови нарушувања во приливот и одливот (ТДЕ) - екстремни случаи кога блиската ѕвезда е вовлечена во црна дупка и се кине на парчиња. Како што се празни црната дупка, таа испушта огромен бран на енергија во електромагнетниот спектар.

Астрономите детектирале претходни настани на нарушувања на приливот барајќи карактеристични рафали во оптичките и рендгенските појаси. До денес се откриени десетина настани од уништување на ѕвезди во блискиот универзум. Новите забележани нарушувања на тимот на МИТ се повеќе од двојно поголеми од оние што веќе се познати во универзумот и ги има во каталогот на регистрирани.

Истражувачите ги забележале овие претходно „скриени“ настани гледајќи во неконвенционален опсег: инфрацрвен. Освен што емитуваат оптички и рендгенски експлозии, ТДЕ може да генерираат инфрацрвено зрачење, особено во „правливите“ галаксии, каде што централната црна дупка е обвиткана со галактички отпад. Прашината во овие галаксии вообичаено ја апсорбира и прикрива оптичката и рендгенската светлина, како и секој знак на ТДЕ во овие појаси. Во тој процес, прашината исто така се загрева, создавајќи инфрацрвено зрачење што може да се детектира. Тимот открил дека инфрацрвените емисии може да послужат како знак за нарушување во приливот и одливот.

- Повеќето од овие извори не се појавуваат во оптичките опсези.Ако сакате да ги разберете ТДЕ случувањата како целина и да ги користите за да ја испитате супермасивната демографија на црните дупки, треба да погледнете во инфрацрвениот појас- истакна водечката авторка Меган Мастерсон, дипломиран студент на Институтот за астрофизика и вселенски истражувања „Кавли“ при МИТ.

Истражувачите ги пребарале архивските набљудувања направени од „Неовајс“ - обновената верзија на инфрацрвениот истражувач на широко поле од НАСА. Овој сателитски телескоп бил лансиран во 2009 година и по кратка пауза продолжил да го скенира целото небо за инфрацрвени „минливи појави“ или кратки рафали.

Тимот ги прегледал архивираните набљудувања на мисијата, користејќи алгоритам развиен од коавторот Кишалаи Де. Овој алгоритам избира обрасци во инфрацрвените емисии, кои се веројатни знаци за минлив рафал на инфрацрвено зрачење.

Анализата открила 18 „чисти“ сигнали за нарушување на приливот и одливот. Истражувачите ги истражувале галаксиите каде што било пронајдено секое ТДЕ и согледале дека тие се појавуваат во низа системи, вклучително и правливи галаксии, низ целото небо.

-Ако погледнете нагоре кон небото и видите куп галаксии, ТДЕ нарушувањата би се појавиле репрезентативно во сите. Не се случуваат само во еден вид галаксија, како што мислеа луѓето врз основа на оптичките и рендгенските пребарувања - смета Мастерсон.

Наодите се однесуваат и на проблемот со „недостигот на енергија“. Физичарите теоретски предвиделе дека ТДЕ треба да зрачат повеќе енергија отколку што навистина е забележана. Но, тимот сега вели дека прашината може да го објасни несовпаѓањето. Тие откриле дека ако ТДЕ се појави во правлива галаксија, самата прашина може да ги апсорбира не само оптичките емисии и рендгенските емисии, туку и екстремното ултравиолетово зрачење, во количина еквивалентна на претпоставената „енергија што недостига“.

Кога ќе ги усогласат новите нарушувања со претходните детекции, тие проценуваат дека галаксијата доживува нарушување на приливот и одливот на секои 50.000 години. Оваа стапка е поблиску до теоретските предвидувања на физичарите. Со повеќе инфрацрвени набљудувања, тимот се надева дека ќе ја реши стапката на нарушувањата на приливот и одливот и својствата на црните дупки кои ги придвижуваат.

- Луѓето смислуваа многу егзотични решенија за овие загатки, а сега дојдовме до точка каде што можеме да ги решиме сите. Ова ни дава самодоверба дека не ни е потребна сета оваа егзотична физика за да го објасниме она што го гледаме. И ние подобро ја разбираме механиката зад тоа како една ѕвезда се распарчува и е проголтана од црна дупка. Имаме подобро разбирање за овие системи - велат од тимот.

Извор: Okvir.net