Иако првенствено ги поврзуваме кинеските автомобили со модерни електрични возила, реалноста е сосема поинаква. Додека Западот се занимава со кинеските електрични возила, автомобилската индустрија е обликувана од различен бран: кинеските компании масовно извезуваат бензински автомобили што не можат да ги продадат на домашниот пазар.
Експанзијата на електрични возила во Кина ја преполови продажбата на модели со мотори со внатрешно согорување, што доведе до огромен вишок во производствениот капацитет. За да заштедат пари и да ги користат фабричките линии, многу кинески компании се префрлија на извоз во земјите од Источна Европа, Јужна Америка, Африка и Југоисточна Азија.
Заклучно со 2020 година, дури 76 % од извозот на автомобили во Кина се бензински модели, а вкупните испораки се зголемија од еден милион на повеќе од 6,5 милиони возила годишно. Кинеските брендови бележат голем раст на продажбата во странство бидејќи нивните заеднички вложувања со странски партнери во Кина пропаѓаат.
Кинеските бензински автомобили ги освојуваат пазарите низ целиот свет
Во многу земји со слаба инфраструктура за електрични возила, кинеските бензински автомобили се продаваат подобро од моделите на електрични возила. Ова особено важи за клиентите од Источна Европа и Латинска Америка, како и за африканските пазари.

Овој бран на извоз беше предизвикан од прекумерното производство во Кина. Бумот на електрични возила ги испразни фабриките за бензински модели, создавајќи вишок капацитет за дури 30 милиони возила годишно. Бидејќи домашниот пазар повеќе не може да ги апсорбира, кинеските производители го пренасочија вишокот кон светот, честопати нудејќи модели по значително пониски цени од конкуренцијата. На пазари како Мексико, Русија и Јужна Африка кинеските брендови зазедоа значителен дел од продажбата, честопати потиснувајќи ги „Тојота“, „Шевролет“ и „Фолксваген“.
Во земји како Чиле и Уругвај, кинеските теренски возила и пикап-модели се продаваат во десетици илјади примероци, далеку надминувајќи ја продажбата на електрични автомобили. Тие привлекуваат клиенти со пониската цена, пристојната опрема и модерниот софтвер, што е силна конкуренција за многу домашни или западни производители.
Додека Западот наметнува царини за да ги ограничи кинеските електрични модели, најголемиот притисок во моментов не доаѓа од сегментот на електрични автомобили, туку од масовниот бран на прифатливи кинески бензински автомобили. Тие ги преземаат послабо платежните пазари и пазарите во развој, додека го преобликуваат глобалниот поредок во автомобилската индустрија.
Извор: benchmark.rs
Фото: Freepik