Моторите со внатрешно согорување во автомобилите можат да произведат многу енергија за напојување на возилата. Но, се проценува дека три четвртини од енергијата што ја создаваат се губи низ издувната цевка во форма на топлина. Што ако можеме да ја искористиме таа топлина и да ги направиме моторите уште поефикасни?
Научниците се враќаат на оваа идеја во време кога се залагаат за намалување на издувните гасови и ставање крај на потрошувачката на фосилни горива со цел да се намали влијанието врз климата и да се ублажат климатските промени.
Истражувачи од Државниот универзитет во Пенсилванија, САД, создадоа уред кој може да ја претвори топлината на издувните гасови во струја. Тој има релативно едноставен дизајн и лесно може да се монтира на цевката на автомобил или друго возило со издувна цевка.
Термоелектричните генератори имаат едноставна функција. Кога еден од овие уреди е поставен во близина на извор на топлина, електроните се повлекуваат од топлата кон студената страна, создавајќи електрична струја.
Во студијата, прототип на термоелектричен генератор, изграден под ограничени лабораториски услови, можел да произведе максимална моќност од 40 вати, доволно за напојување светилка.
Истражувачите користеле полуспроводник направен од бизмут телурид за да го олеснат овој процес. Меѓутоа, при тестирањето откриле проблем со загревањето на „ладната страна“, па се обиделе да го решат прво со водено ладење, а потоа дошле до релативно едноставен дизајн на ладилник кој се „обвиткува“ околу издувната цевка. Ова е природен феномен кај автомобилите во движење.
Истражувачите откриле дека нивниот термоелектричен систем може да произведе до 56 вати при просечна брзина на автомобилот. Кога го тестирале системот на поголемо возило, хеликоптер, резултатот бил речиси три пати поголем - 146 вати.
Иако е јасно дека овие уреди нема да можат да се користат на возила, тие демонстрираат интересно решение кое би можело да ги направи моторите со внатрешно согорување поефикасни.
Извор: zimo.dnevnik.hr
Фото: Pexels