„Мета“, компанијата што ги поседува „Фејсбук“, „Инстаграм“ и „Вацап“, објави дека ќе ја укине можноста за рекламирање политичка, изборна и општествено ангажирана содржина на своите платформи во Европската Унија од почетокот на октомври оваа година. Одлуката, која компанијата ја опиша како тешка, е директна последица од стапувањето во сила на новата регулатива на ЕУ за транспарентност и таргетирање во политичкото рекламирање (ТТПА). Според нив, новите правила воведуваат значајни оперативни предизвици и правни неизвесности, што ги спречуваат да продолжат да ги обезбедуваат гореспоменатите рекламни услуги.
Нефункционални регулаторни барања
„Мета“ истакнува дека новата регулатива наметнува обемни ограничувања кога станува збор за испорака на реклами до целна публика. Според нив, ова би ги ограничило огласувачите да допрат до нивната публика, а на корисниците би им се прикажувала помалку релевантна содржина. Затоа, тие тврдат дека се соочиле со „невозможен избор“: да ги адаптираат своите услуги и да понудат производ што не функционира ниту за огласувачите ниту за корисниците, без гаранција дека таквото решение би било во согласност со регулативите, или целосно да го елиминираат овој вид рекламирање во ЕУ.

„Мета“ нагласува дека од 2018 година вовела алатки кои обезбедуваат повисоко ниво на транспарентност за реклами поврзани со политика, избори и социјални прашања. Огласувачите веќе мора да поминат низ процес на овластување за да го докажат својот идентитет и локација, а сите такви реклами се јасно означени со информации за тоа кој им плаќа.
И покрај постојните мерки, тие тврдат дека ТТПА воведува дополнителни обврски кои создаваат „неодржливо ниво на сложеност и правна несигурност“. Тие ја опишуваат одлуката како уште една „закана за принципите на персонализирано рекламирање“, која ги игнорира придобивките и за огласувачите и за потрошувачите. Компанијата забележува дека не е единствената компанија што се нашла во оваа позиција и дека ваквите регулаторни обврски го намалуваат изборот и конкуренцијата на пазарот – „Гугл“ донесе слична одлука за укинување на политичките реклами во ЕУ во ноември минатата година.
Органската содржина останува
Одлуката на „Мета“ се однесува исклучиво на платено рекламирање на територијата на Европската Унија. Надвор од ЕУ, „Мета“ ќе продолжи да ги обезбедува своите алатки за политичко рекламирање. Исто така, важно е да се напомене дека оваа промена нема да ги спречи корисниците, политичарите и кандидатите за ЕУ да објавуваат и да дискутираат за политички теми на платформите на „Мета“. Политичките актери сè уште ќе можат органски да создаваат и споделуваат содржина, но нема да можат да ја промовираат со платени реклами, за да го зголемат нејзиниот досег.
Извор: bug.hr
Фото: Freepik