X
 03.08.2025 Живот

Звучи безопасно, но оваа навика на многу возачи може да го „убие“ моторот на автомобилот

Британските експерти од компанијата „Бампер“ истакнуваат дека натрупувањето на јаглеродни наслаги - нуспроизвод на несогорено гориво и лоша циркулација во моторот - може да ги затне внатрешните компоненти.

Овој процес често се нарекува „црна смрт“, а натрупувањето може драстично да ја намали ефикасноста на горивото и на крајот да доведе до откажување на моторот.

Проблематично градско возење

Оние што живеат во густо населени области и го поминуваат поголемиот дел од времето возејќи низ градот се најмногу изложени на ризик. Проблемот е особено изразен кај возачите кои патуваат со „мали брзини“ и возат само „кратки растојанија“.

- Ако постојано возите со мали брзини - особено кратки растојанија - вашиот мотор никогаш не се загрева доволно за да ги согори јаглеродните наслаги. Со текот на времето ова може да доведе до натрупување во вентилите, клиповите и издувниот систем. Во најлош случај, јаглеродните наслаги можат да предизвикаат застој на моторот. Современите мотори се дизајнирани да работат со поголеми брзини. Возењето со стабилна брзина на автопат му овозможува на моторот целосно да се загрее, а горивото да ги исчисти и подмачка компонентите - истакнал портпаролот на „Бампер“.

Експертите за помош на патот од Велика Британија предупредија дека филтрите за честички на дизел-моторите може да се затнат ако возачите често практикуваат кратки патувања.


Чувствителни дизел-мотори

Затнатиот филтер може да доведе до намалена моќност и перформанси на моторот, поголема потрошувачка на гориво, па дури и сериозно оштетување на моторот.

Во сериозни случаи, возилото може да влезе во режим на ограничена работа на моторот, што ја ограничува брзината на максимум 65 км/ч. Експертите нагласуваат дека треба да патувате по автопат еднаш неделно за да спречите затнување на филтерот, што уште еднаш ја потврдува важноста на повременото возење во потешки услови.

- Ако го користите вашиот автомобил само за кратки патувања, филтерот за честички на дизел-моторите може да не се загрее доволно за да се регенерира, што може да предизвика негово затнување и откажување - предупредуваат тие.

Ако возите дизел-автомобил, повремено возете подолги патувања за да го одржите филтерот чист и функционален. Ако светне светлото на филтерот, возете подолго и побрзо - по можност на автопат - за да ја исчистите блокадата.

Извор: n1info.hr

Фото: Freepik

Подготвил: Маја Пероска

Издвојуваме

Слични вести од Fakulteti.mk

Живот