Асертивноста ни помага да застанеме зад нашиот став, без да покажеме непочитување кон другите. Ако сакаме да бидеме асертивни, тоа не значи дека треба да бидеме агресивни додека го изразуваме своето мислење. Можеме да бидеме асертивни без да бидеме агресивни. Но, самоувереноста не е природна за секого. На некои луѓе им е тешко да бидат асертивни поради стравот да не ги повредат чувствата на другите луѓе. Сепак, не треба да дозволите другите да доминираат со вас, ниту пак да го споделувате вашето мислење со другите на непријателски начин.
Што значи да се биде асертивен
Да се биде асертивен значи да ги споделите вашите потреби, мисли и чувства на искрен, директен начин, со почит кон другите. Сè се сведува на тоа да се залагате за вашите права и мислења, притоа земајќи ги предвид и почитувајќи ги правата и мислењата на другите. Асертивноста помага во ефикасна комуникација без да се биде пасивен (попуштајќи им на другите) или агресивен (доминирање со другите), вели експертот за ментално здравје и наука за однесувањето д-р Рахул Чандхок.
Што значи да се биде агресивен
Да се биде агресивен, пак, значи да ги изразите своите мисли, чувства и потреби, но на силен, непријателски или напорен начин. Агресијата обично се сведува на занемарување, игнорирање или кршење на правата и чувствата на другите, што доведува до конфликт и непријателство. Агресивните луѓе имаат тенденција да викаат, да се закануваат или да бидат премногу критични кога се изразуваат, вели д-р Чандхок.
Како да се биде асертивен, а не агресивен:
Користете изјави „јас“
Користењето на „јас“ изјавите не значи дека секогаш сте себични. Мора да ги изразите своите мисли и чувства од своја перспектива, за да избегнете да ги обвинувате другите и да бидете груби кон нив. Можете да кажете: „Се чувствувам фрустрирано кога работата не започнува навреме“ наместо да кажете: „Секогаш почнувате со работа доцна“.
Одржувајте контакт со очите
Не гледајте ги чевлите или другите работи во просторијата додека го давате вашето мислење. Правилниот контакт со очите со другата личност додека разговарате покажува доверба и искреност без да се заплашува. Тоа помага да се поврзете со другите и гарантира дека вашата порака е ефикасно разбрана, вели д-р Чандхок.
Тон на гласот да ви биде мирен и стабилен
Тонот на гласот на една личност е многу важен. Мирен и изедначен тон покажува доверба и контрола. На овој начин ќе го избегнете непријателството што може да го покаже агресивниот тон.
Вежбајте активно слушање
Активното слушање на другите покажува дека ја цените нивната гледна точка. Можете да кимнете со главата, да испуштате потврдни звуци и да го парафразирате она што го велат. Ова ќе помогне да покажете дека го разбирате и почитувате мислењето на другата личност.
Бидете јасни и конкретни
Без разлика дали се работи за колеги или партнер, јасно артикулирајте што очекувате од нив или што ви треба. Да се биде јасен и конкретен помага да се спречат недоразбирањата меѓу луѓето и осигурува дека пораката е разбрана.
Користете соодветен говор на телото
Не се само зборовите тие што ја прават разликата. Отворениот и опуштен говор на телото ја надополнува вашата вербална порака. Ова може да ве натера да изгледате попристапно и понаметливо, без да бидете агресивни кон другите, вели д-р Чандхок.
Научете да кажувате „не“
Бидете љубезни кога ги одбивате барањата од другите. Кажувањето „не“ може да ви помогне да го заштитите вашето време и енергија. Исто така, може да го намали стресот бидејќи нема да чувствувате притисок. Да се каже „не“ асертивно значи да се има почит, но и јасност во поставувањето на вашите граници.
Најдете решенија за вин-вин ситуација
Заедничкото решавање на проблемите е добро бидејќи покажува почит кон потребите на другиот. Исто така, промовира заеднички пристап наместо борбен, што често се случува во случај на агресивна личност.
Извор: eklinika.telegraf.rs
Фото: Freepik