Можеби звучи чудно кога ќе се спореди со автомобил или авион, но во возовите нема безбедносни појаси, а појаси немаат дури ни брзите возови како јапонскиот „Шинкансен“.
Статистиката покажува дека железничките несреќи се значително поретки отколку сообраќајните. На пример, во САД во 2024 година биле регистрирани 2.261 инцидент на железнички премини, додека бројот на смртни случаи во сообраќајот истата година изнесувал повеќе од 39.000. Возовите се движат по шини во контролирана средина, надгледувани од професионални лица и машиновозачи.
Во сообраќајните несреќи силата на удар зависи од тоа колку брзо запира возилото. Автомобил кој удри во ѕид застанува веднаш, додека возот е голема и тешка машина која не сопира нагло, па силите на удар обично се помали, освен во исклучително ретки судири или лизгање.
Наместо да се постават појаси, железничките системи се фокусираат на спречување несреќи, на пример, преку технологијата „Позитивна контрола на воз“ (PTC), која автоматски го забавува или застанува возот во случај на опасност, без целосно да се потпира на човечкиот фактор.
Според податоците на Асоцијацијата на железнички патници, патувањето со воз е 17 пати побезбедно отколку со автомобил. Кога се гледа бројот на патувања, возовите се побезбедни и од авиони, но ако се мери по километража, авионите имаат предност. Сепак, и двата вида превоз се значително побезбедни од возење со автомобил.
Ризикот, секако, се зголемува ако стоите во возот. Стоењето го отежнува одржувањето на рамнотежата и го зголемува ризикот од повреда при нагло кочење.
Зошто возовите немаат појаси
Голем трошок, а мала корист - Седиштата не се предвидени за појаси. Инсталацијата би барала целосна реконструкција, а бидејќи несреќите се ретки, се смета дека тоа не би било исплатливо.
Мала веројатност дека ќе се користат - Во возови со чести запирања патниците би морале постојано да се врзуваат и одврзуваат. Тоа би ги забавило влегувањето и излегувањето и би го нарушило редот на возот.
Потенцијална опасност - За појасите да бидат ефикасни, седиштата треба да бидат посилни. Во случај на несреќа патниците што стојат или не се врзани можат да се повредат полесно од удар во таквите седишта.
Што го прави патувањето со воз безбедно?
Безбедноста се постигнува со паметен дизајн на ентериерот и строго пропишани стандарди.
Во краток преглед, иако ниту еден вид транспорт не е целосно без ризик, возовите се проектирани да го намалат ризикот на прифатливо ниво без потреба од безбедносни појаси.
Извор:
021.rs
Фото: Freepik