X
 13.06.2025 Живот

Како вашите вредности влијаат врз она што го споделувате на социјалните медиуми

Ако имате профил на социјалните медиуми, тогаш веројатно сте споделиле нешто што некој друг го споделил прво. Може да биде забавна слика, добра шега или вест. Таа тенденција за споделување содржина има потенцијална темна страна бидејќи може да доведе до ширење дезинформации.

Поради оваа причина, вредно е да се разберат факторите што ги тераат луѓето да споделуваат вести со кои се среќаваат на социјалните медиуми. Особено би било корисно да се знае дали тие фактори го поттикнуваат споделувањето дезинформации, дефинирани како приказни што содржат значајни лажни информации.

Ова било истражено во труд на 10 автори предводени од Сухаиб Абдурахман од Универзитетот во Јужна Калифорнија. Тие биле заинтересирани за врската помеѓу објавата на социјалните медиуми и моралните вредности на примателот.

Тие ги разгледале прашањата што имале потенцијална политичка димензија за да ги искористат забелешките за разликите во вредностите помеѓу луѓето што се идентификуваат како либерални и оние што се идентификуваат како конзервативни. Особено, луѓето што се идентификуваат како либерални често имаат индивидуализирачки вредности во кои ги ценат грижата за другите и еднаквоста. Спротивно на тоа, оние што се идентификуваат како конзервативни често имаат обврзувачки вредности во кои ги ценат лојалноста, патриотизмот и авторитетот.

Тие развиле објави на социјалните медиуми кои споделувале линк до вест, што може да биде вистинска статија или може да биде статија што шири дезинформации. Текстот на објавата или се фокусирал на индивидуализирачка вредност, обврзувачка вредност или имал вовед со неутрална вредност.


На учесниците им биле прикажани неколку објави врамени со една или друга вредност (или неутрална контрола) и биле прашани дали би ја споделиле оваа објава со други. Им бил даден и прашалник за вредности, што ќе го процени степенот до кој тие имаат индивидуализирачки и обврзувачки вредности.

Оваа студија открила дека луѓето имаат поголема веројатност да споделат одредена статија кога вредноста изразена во објавата се совпаѓа со вредноста што ја имаат, отколку кога изразува вредност што тие не ја имаат. Интересно е што ова влијание било особено силно за написите што содржеле дезинформации, што укажува дека ова совпаѓање помеѓу вредностите на една личност и објавата на социјалните медиуми може да поттикне споделување лажни информации.

Дел од студијата ги разгледала и вистинските објави на „Твитер“. Односно, било извршено класифицирање на лицето што ги објавува информациите како релативно конзервативно или либерално врз основа на профилите што ги следи самото лице, под претпоставка дека луѓето имаат тенденција да следат други со слични политички склоности како нив. Додека повеќето линкови биле споделени со рамка што била неутрална, имало некои примери на објави со обврзувачки и индивидуализирачки вредности. Генерално, либералните профили добиле поголем ангажман кога нивните објави биле врамени со индивидуализирачка вредност отколку со обврзувачка вредност, додека конзервативните профили добиле поголем ангажман кога нивните објави биле врамени со обврзувачка вредност отколку со индивидуализирачка вредност.

Оваа работа го објаснува споделувањето дезинформации. Луѓето се чувствуваат добро во врска со објавите што се совпаѓаат со нивните длабоко вкоренети вредности. Тоа добро чувство може да создаде чувство дека и другите луѓе би имале корист од гледањето на објавата. Оваа компатибилност на објавата со вредностите може да ја надмине тенденцијата на луѓето да сакаат да се осигурат дека информациите што ги споделуваат се точни.

Во ера во која компаниите за социјални медиуми не ја проверуваат содржината објавена на нивните платформи, овие тенденции за споделување дезинформации создаваат средина во која многу луѓе веројатно шетаат со лажни верувања. И бидејќи споделувањето е исто така под влијание на вредностите поврзани со политичките склоности, тоа значи дека повеќето луѓе со силни политички убедувања веројатно ќе ги имаат тие верувања делумно зајакнати со дезинформации.

Извор: psychologytoday.com

Фото: Freepik

Подготвил: Маја Пероска

Издвојуваме

Слични вести од Fakulteti.mk

Живот