X
 07.12.2017 Култура

Фази на вештините за пишување кај предучилишни деца


Дете пишува букви
(Фото: Pixabay)


Најважната работа што треба да ја запомнат родителите е дека пишувањето во предучилишна возраст е прилично неуредно. Во овој период една од целите на учењето е детето да научи како се пишува, а подоцна и како се чита, а сето тоа за подоцна да успее да комуницира преку зборови и симболи.

Прашањата што треба да се постават за подобро да се разберат децата (како во предучилишна така и во рана училишна возраст) и развојот на нивните вештини за пишување се:

Дали ги изразува идеите и приказните низ слики? Дали користи молив, боички за цртање и пишување? Дали знае да ги прекопира и нацрта линиите и круговите, односно симболите како „Х“ или „+“? Дали ја разбира функцијата на пишувањето (дека тоа е помош во комуникацијата?) Кога почнува да се развива вештината за пишување?

Вештината за пишување почнува да се развива напоредно со цртањето и детето на возраст од 15 до 36 месеци ќе помине низ четири фази на цртање и пишување. Секогаш треба да имаме на ум дека тие фази и возрасти се наведени приближно. Секое дете се развива со сопствено темпо, некое побавно, а некое побрзо ќе ги совлада овие вештини. Доколку на детето му понудиме разни забавни искуства низ игра, напредокот ќе биде забележлив со текот на времето.

1 фаза – од 15 до 30 месеци

Неконтролирано чкртање – ова е период кога малите деца почнуваат да сфаќаат дека нивните движења резултираат со линии, односно определени шарки.

2 фаза – од 24 до 36 месеци

Контролирано чкртање – како што детето ќе развие подобра контрола врз мускулите од раката и прстите, чкртањето почнува да се менува, станувајќи сè поконтролирано.

3 фаза – од 30 месеци до 3,5 години

Линии и форми – децата во оваа фаза почнуваат да го разбираат пишувањето и дека тоа се состои од линии, криви и повторени обрасци. Тие се обидуваат да ги имитираат овие елементи во своето пишување.

4 фаза – од 3 до 5 години

Букви и бројки – на оваа возраст децата почнуваат да експериментираат со буквите, ги пишуваат своите имиња затоа што им се најблиски и најмногу се изложени на нив (Робертсон, 2007).

Како можеме да го поттикнуваме развојот на вештината за пишување?

Овозможете им на децата пристап до моливи, боички и хартија, цртајте и пишувајте заедно со нив;

Приближете им ги на децата зборовите, покажете им дека тие се дел од нашата околина. Читајте им!;

Покажете им како да го напишат своето име, тоа е многу важно за предучилишните деца;

Правете им букви од тесто, пластелин и/или глина;

Направете сопствена сликовна азбука, сечејќи разни слики и фотографии од списанија и весници и направете азбука така што секоја буква да означува една слика;

Како и секогаш, учете преку игра, покажете му ја точната слика на детето, не истакнувајте кога ќе направи погрешен избор или ќе напише неточна буква, туку пофалете го кога ќе ја погоди правилната.
Подготвил: Б.Б.

Издвојуваме

Слични вести од Fakulteti.mk

Култура