Малку модерни автомобили денес ја имаат добро познатата, класична рачка за автоматски менувач. Цврстата рачка е заменета со разни лостови, прекинувачи, ротирачки тркала и слично. Но, она што остана исто се ознаките, најчесто четирите основни.
Значи имаме „P/П“ за паркирање, позицијата кога сте го паркирале или запреле возилото. Автоматскиот менувач потоа ги заклучува брзините и автомобилот е обезбеден од неконтролирано движење. Позицијата „R/Р“ означува обратно, т.е. позиција кога сакате да возите во рикверц. Подолу секогаш доаѓа позицијата „N/Н“ за неутрален, односно кога менувачот ги исклучува сите брзини во менувачот, нешто како „неутрална“ позиција во рачен менувач. Конечно, имаме „D/Д“ за возење.
Иако овие четири ознаки се исти низ целиот свет, за да се стандардизира нивната употреба и да се избегнат грешките, постојат и други букви со кои може да се сретнеме.
Пред неколку години на автоматските менувачи се појави буквата „B/Б“ под буквата „D/Д“. Нешто што често можете да го видите на моделите со хибридна технологија. Ознаката „B/Б“ (сопирачка) значи дека кога возите во таа положба, регенеративното сопирање, или како што често се нарекува „сопирање на моторот“, е многу поизразено.
Целта на позицијата „B/Б“ е да се наполни батеријата кај хибридните модели и да се заштеди на сопирачките. Оваа позиција на менувачот е корисна ако, на пример, долго возите по удолница. Тогаш позицијата „B/Б“ ќе ви ја олесни работата многу, каде што ќе ја одржува брзината со користење поизразено моторно сопирање отколку во положбата „D/Д“ и, доколку сте во „хибрид“, ќе ја освежи батеријата. Буквата „L/Л“ можете да ја најдете и во некои автомобили, најчесто оние наменети за теренско возење.
Ознаката „L/Л -low (ниско)“ функционира така што го одржува моторот на автомобилот во најнискиот опсег на брзина, обично помеѓу првата и втората брзина. Ова може да се спореди со функцијата на редуктор. Оваа опрема најдобро се користи кога се вози по кал, снег или песок и кога се преговара за стрмни искачувања или стрмни спуштања. Конечно, имаме ознака „+/-“ до ознаката „D/Д“ или „M (manual/рачно)“. Тоа е положба што се користи кога возачот сака сам да ги менува брзините, користејќи ја истата рачка (напред-назад), или специјални лостови зад воланот.
Извор: jutarnji.hr
Фото: Facebook/Car from Japan