24.03.2020 Наука

Откриен најмалиот диносаурус што некогаш чекорел по Земјата

Мало суштество кое во последните речиси сто милиони години било исклучително добро зачувано во килибар, во кој бил најден черепот, најверојатно е најмалиот пронајден диносаурус, истакнуваат авторите на неодамна објавена студија.

Истражувањето со наслов „Диносаурус со големина на колибри од периодот креда во Мјанмар“ е објавено на 11 март во списанието „Нејчр“, а истражувачите што работеле на него тврдат дека черепот на диносаурусот, кој потсетува на череп на птица, е помал од 2 сантиметра. Тоа сугерира дека целото суштество било со големина на пчелесто колибри или Mellisuga helenae, кое инаку е најмалата жива птица.

Наоѓањето на овој диносаурус би можело да им помогне на научниците да сфатат како може овие суштества да се толку мали.

- Ова ни открива сосема нов род на птици - вели Џингмаи О'Конор, палеонтолог од кинескиот Институт за палеонтологија и палеоантропологија на 'рбетници во Пекинг, која инаку е и коавтор на студијата.

О'Конор и нејзиниот тим му доделиле род и вид на ова животно - Oculudentavis khaungraae. Тие претпоставуваат дека диносаурусот бил тежок 2 грама и дека живеел во мезозоикот.

Инаку, фосилот е пронајден на северот од Мјанмар и се смета дека е стар 99 милиони години. Тој е многу добро зачуван за својата големина, вели О'Конор. Во малиот клун има десетина остри заби, што посочува дека се хранел со инсекти и други мали безрбетници. Очите му се испакнати од двете страни на черепот, што значи дека за разлика од повеќето современи предатори, тој диносаурус немал бинокуларен вид. Големината и староста на суштеството посочуваат дека минијатуризацијата кај птиците се случила многу порано отколку што мислеа научниците.

О'Конор тврди и дека следните истражувања на овој фосил, како што е потрагата по биомолекули во зачуваното меко ткиво, бараат напредни истражувачки техники кои нема да го оштетат примерокот.

Извор: Elementarium