Универзитетот „Св. Климент Охридски“ - Битола, по повод Меѓународниот ден на науката, ги прогласи најдобрите и најистакнати научници во академската 2022/23 во три категории.
Во категоријата најактивен научник награди не се доделени, но доделена му е пофалница на пред. м-р Денис Арсовски од Високата медицинска школа за реализација на многубројни активности поврзани со УКЛО.
Факултети.мк низ серијал ги претставува научниците на УКЛО.
Како гледате на иницијативата на УКЛО за избор на најдобри научници на Универзитетот?
Иницијативата на УКЛО да ги избере најдобрите научници на Универзитетот го одразува стремежот за извонредност вткаена во структурата на академската заедница. Секој истражувач по една нота придонесува за постојано развивање на составот на човечкото разбирање.
Кое е Вашето најголемо достигнување во полето на науката? Кој е Вашиот следен предизвик?
Несомнено, моето најзначајно достигнување како млад научник лежи во признанието и вреднувањето од Универзитет „Св. Климент Охридски‘‘. Ова признание не само што ја потврдува мојата посветеност на истражувањето и академијата, туку служи и како доказ за потенцијалот што се гледа во моите придонеси. Тоа ги поттикнува моите аспирации за посуштински научни потфати.
Гледајќи напред, моите амбиции се зголемуваат кон подлабоки научни определби. Се стремам да се вклучам во меѓународни проекти, поттикнувајќи соработки што ги надминуваат границите и придонесуваат за глобалниот научен придонес. Понатаму, мојата цел е проширување на знаењето преку објавување стручна литература. Замислувам да создавам дела кои не само што ја збогатуваат академската заедница, туку и служат како вредни ресурси и за моите студенти и за пошироката јавност. Мојата цел не е само да акумулирам лични достигнувања, туку и значајно да придонесам за унапредување на знаењето и образованието.
Што значи да се биде научник и што според Вас треба да се направи за да се овозможат попродуктивни процеси на научно инвестирање?
Да се биде научник не е само професија; тоа е посветеност на немилосрдното барање знаење, разбирање и иновации. Подразбира поставување прашања, предизвикување претпоставки и систематско истражување на сложеноста на светот. Научникот е вечен ученик, кој го прифаќа научниот метод за да ги открие мистериите на природата и да придонесе за колективниот базен на човечко разбирање.
Поттикнувањето на интердисциплинарни партнерства и меѓународна соработка го проширува опсегот на истражувањето, збогатувајќи го со различни перспективи и методологии. Заедничките ресурси и знаење го забрзуваат напредокот и водат до похолистички и влијателни резултати. Отворениот пристап до податоци и публикации е уште една витална компонента. Отстранувањето на бариерите за информации гарантира дека научните сознанија се широко распространети, поттикнувајќи култура на транспарентност и соработка. Ова не само што го забрзува темпото на истражување, туку и овозможува валидација на наодите.
Во суштина, овозможувањето попродуктивни научни инвестиции вклучува холистички пристап - соработка, отворен пристап и силна образовна поддршка. Со приоритизирање на овие елементи, создаваме средина каде што научниците можат да напредуваат, поместувајќи ги границите на знаење и иновации за подобрување на општеството.
Поддршката во науката е поддршка на развојот на општеството. Во таа смисла, што ќе им порачате на Вашите колеги, пријатели и на студентите на УКЛО?
Поддршката во науката е инвестиција во ризиците што ги преземаме за унапредување на општеството. Научниот ангажман и охрабрувањето се столбовите кои го одржуваат нашето колективно патување во науката. Заедно, ги прифаќаме предизвиците, ги доведуваме во прашање нормите и ги поместуваме границите на знаењето.
Може ли да ни откриете што Ве прави среќни?
Она што ме прави среќен е потрагата по знаење и радоста на откривањето на нешто нејасно. Без разлика дали истражувам во сложеноста на науката или едноставно наоѓам инспирација во убавината на секојдневните моменти, континуираното патување на учење и раст носи длабоко чувство на исполнетост во мојот живот.
Дали имате идеја водилка, мото што Ви дава силна инспирација?
Мојата идеја водилка е „Учи, приспособувај и придонесувај“. Служи како постојан потсетник да ја прифатиме љубопитноста, да се приспособиме на предизвиците и да се трудиме да дадеме значаен придонес во секоја интеракција.
(Комерцијална објава)