Секој треба да го заврши образованието со солидно разбирање на математиката. Пристојната математичка писменост е многу важна вештина во многу аспекти од животот. Ни треба кога правиме буџет за купување намирници, бараме зголемување на платата и пополнуваме даночна пријава.
Интересот и уживањето во математиката поттикнати на училиште може да ги наведат луѓето да го проучуваат предметот и понатаму. Дипломирани студенти по математика продолжуваат со создавање професии во владите, индустријата, развој на софтвер и финансиска аналитика, како и многу жанрови од инженерство.
13 отсто од сите вработувања во Велика Британија се во професии кои зависат од математичките науки. Работната сила што е добро образована математички е клучна за просперитетот на општеството.
Сепак, ќе биде тешко да се изгради работна сила квалификувана по математика во Англија кога нема доволно луѓе квалификувани да го предаваат предметот на училиште. Математиката е техничка дисциплина. Квалитетната настава се потпира на нејзините едукатори и нивната специфична обука: универзитетска диплома по математика.
Истражување објавено во 2019 година во Австралија покажало дека средношколците постигнале значително повисоки резултати кога им предавале наставници со универзитетска диплома за математика отколку оние наставници што биле „надвор од теренот“.
Но, во Англија, Министерството за образование има постојан проблем со недоволно регрутирање наставници по математика. Во 2023-2024 година регрутирањето во почетната настава по математика достигнало само 63 отсто од целта. Истражувањето од 2018 година покажало дека помалку од половина од наставниците по математика во државните училишта имаат диплома за математика или друга релевантна област.
И математичките постигнувања и резултати опаѓаат. Во програмата на ОЕЦД за меѓународно тестирање и оценување на учениците (ПИСА), воведена во 2000 година, 15-годишниците во Велика Британија ги забележуваат своите најниски резултати по математика од 2006 година.
Долгогодишниот неуспех да се регрутираат доволно математички дипломци за да станат наставници сега ќе се влоши со промените во одредбите за математика на универзитетите. Степените по математика стануваат помалку достапни за луѓето што најверојатно ќе станат наставници.

Опции за универзитет
„Биркбек“, Универзитетот во Лондон, повеќе не нуди додипломски студии по математика како единствен предмет. „Биркбек“ е познат по обезбедувањето вечерни и вонредни курсеви, што нуди флексибилност за студентите кои можеби нема да можат да посетуваат традиционален курс или треба да работат додека студираат.
„Хадерсфилд“, исто така, ги прекина своите курсеви по математика, а многу други институции размислуваат за дополнителни кратења и технолошки вишок.
Затворањето на математичките катедри предизвикува феномен на „математички пустини“: во големи делови од земјата пристапот до студиите по математика е ограничен. Ова особено ги погодува студентите од посиромашните средини, кои се со поголема веројатност да живеат дома за време на нивното дипломирање и да студираат на нивниот локален универзитет.
Ова влијае и врз обезбедувањето училишни наставници по математика. Дипломирани студенти по математика од понеповолни социо-економски средини имаат поголема веројатност да одат во училишна настава отколку дипломираните студенти од побогати средини.
Хроничниот недостиг на специјалисти по математика се очекува да се влоши. Универзитетите во земјата се под силен финансиски притисок, што најверојатно ќе доведе до дополнително намалување на курсевите и персоналот. Ова само ќе го влоши проблемот со недостигот на наставници - што пак ќе доведе до опаѓање на математичката писменост во заедницата, како и недостиг на различност во математиката.
Извор: theconversation.com
Фото: Freepik