Додека сериозните филмски режисери, музичари и уметници со задоволство ќе ги им покажат своите недовршени дела на своите пријатели и колеги, малкумина се оние што би ѝ ги покажале своите нецелосни дела на поширока публика, а уште помалку би побарале надомест за тоа. Во видеоигрите ситуацијата е поинаква.
Студијата и издавачите за развој на видеоигри им даваат можност на играчите да ги играат своите недовршени дела уште од 90-тите години. Тие го прават ова затоа што компјутерите на кои ќе функционираат игрите се различни (за разлика од играчките конзоли) и потребно е да се утврди кои комбинации на хардвер ќе бидат потенцијално проблематични. Во случај на онлајн игри што ги играат голем број играчи истовремено, потребно е да се утврди и дали серверите се добро наместени и технички способни за задачата.
Глобалниот хит „Мајнкрафт“, кој создаде мултимедијална империја вредна повеќе милијарди долари, започна како скромна недовршена игра која постепено се надградуваше со текот на годините, по нејзиното објавување во 2009 година. Надградувајќи ја традицијата на споделен софтвер, демо-верзии и бета-тестови, дигиталната платформа за игри и онлајн продавницата „Стим“ започнаа програма „Ран пристап“ во 2013 година за да им дадат шанса на студијата со ограничени буџети да ги продадат своите недовршени игри, а потоа да ги искористат тие пари за да ги завршат. Иако дури и пред тоа имаше иницијативи и платформи кои нудеа можност за продажба на недовршени игри, „Стим“ му даде легитимитет на таквиот начин на работа.

Неофицијалните податоци покажуваат дека од 2013 година до денес се објавени повеќе од 13 илјади таканаречени игри со ран пристап, што е приближно 1.000 наслови годишно. Програмата за ран пристап на „Стим“ изгледа одлично на хартија - студиото ја претвора идејата во недовршена игра и ја пласира на пазарот, а потоа добива повратни информации од играчите, средства за понатамошен развој и промоција. Благодарение на тоа, добивме одлични наслови како „Балдурс Гејт 3“, „Даркест Данџн“, „Субнаутика“.
Еден од насловите што имаше голема корист од оваа програма беше акционата игра од 2020 година „Хејдс“ (превод: Ад, бог на подземјето во грчката митологија) од „Суперџајантс Гејмс“. Бидејќи беше неговата најамбициозна игра, студиото издаде рана верзија на играта во 2018 година со цел да соработува со играчите за да ги усоврши механиките. Поради репутацијата што ја стекна со своите претходни игри, играчите беа среќни да ѝ помогнат на компанијата бидејќи тоа гарантираше дека нивните гласови ќе бидат слушнати.
Кога дојде време „Суперџајант Гејмс“ да направи продолжение „Хејдс II“, повторно издаде недовршена верзија на играта. Беше добро прифатена од критичарите и публиката, а кога нејзината целосна верзија беше објавена на крајот од септември оваа година, пофалбите за неа продолжија да течат и сигурно ќе биде во потесниот избор за игра на годината.
Извор:
jutarnji.hr
Фото: Freepik