X
 27.02.2024 Живот

Зошто во повеќето земји се вози на десната страна од патот, додека во Британија и Јапонија се вози на левата?

Зошто во поголемиот дел од светот се вози на десната страна на патот, додека во земјите како Велика Британија, Индија, Јапонија, Австралија и Кипар сообраќајот се одвива од левата страна?

Оваа разлика во возењето датира од минатите векови и има интересна историска заднина.

Во раните денови, пред автомобилите да станат вообичаени, луѓето се движеле со коњи и кочии. Тогаш имало смисла да се патува на левата страна за да им се дозволи на мечувалците да имаат слободна десна рака за борба, што било практика меѓу средновековните витези.

Промената на десната страна се случила во Франција и во Америка на крајот од 18 век, со појавата на големи транспортни колички. Возачите на тие колички, седејќи на задниот лев коњ, ја имале десната рака слободна за да управуваат со камшикот. Тоа ги натерало возачите да се држат до десната страна на патот за да може лесно да минува другиот сообраќај од левата страна на патот, па така се создало возење на таа страна од патот.

Британија доследна на својата традиција


Но, Велика Британија остана доследна на својата традиција на возење на левата страна. Во 18 и 19 век британските закони ја формализирале оваа практика, додека Франција, под власт на Наполеон, кој бил левучар, ја промени.

Колонијалното ширење на Британија и Франција предизвикало многу од нивните поранешни колонии да ги наследат правилата за возење што ги практикувале. Така, Австралија, Индија и Нов Зеланд продолжиле да возат на левата страна, додека поранешните француски колонии како Алжир, Брегот на Слоновата Коска и Сенегал го прифатиле возењето на десната страна.

Зошто Јапонците возат на левата страна?


Одлуката на Јапонија да вози на левата страна датира од 1603 до 1868 година, а била утврдена со британската изградба на железници низ Јапонија.

„Форд“ е виновен за доминацијата на десната страна

Моментот за доминација на десната страна на патот во современиот свет се случи со Хенри Форд и неговиот модел „Т“, чие возачко седиште било поставено на левата страна. Ова довело до широко прифаќање на возењето од десната страна во многу земји, вклучувајќи ги Канада, Италија и Шпанија во текот на 20-тите години, а потоа и поголемиот дел од Источна Европа во текот на 30-тите.

Извор: 24sedam.rs
Фото: Freepik
Подготвил: Тамара Гроздановски

Издвојуваме

Слични вести од Fakulteti.mk

Живот