Британската фондација за безбедност на патиштата бара драстично намалување на дозволената брзина во градовите на Обединетото Кралство на само 16 километри на час. Оваа водечка добротворна организација за безбедност тврди дека намалувањето на брзината би спречило смртни случаи и би го намалило бројот на тешки повреди во сообраќајот.
Ограничувањето од 16 км/ч би се применувало особено во близина на училишта, болници, спортски и културни објекти, каде што во моментов важи ограничување од 32 км/ч. Предложените зони се избрани поради зголемената ранливост на пешаците и велосипедистите, соопштува фондацијата. Дополнително, се предлага и ограничување од 32 км/ч на отворени и селски патишта со по една коловозна лента, што би значело една третина од моменталната дозволена брзина на некои од тие патишта.
Овие мерки се дел од стратегијата „Визија нула“, долгорочна цел за елиминирање на сите смртни случаи и сериозни повреди во сообраќајот. Како што наведуваат од фондацијата, препораките се засноваат на научни докази, закони на физиката и на кревкоста на човечкото тело. Организацијата додава дека нивната позиција произлегува од моралниот став дека ниедна смрт или сериозна повреда не треба да се смета за прифатлива последица од мобилноста.
Не сите ги поддржуваат овие предлози
- Имаме јасна претстава за тоа какви брзини се потребни за да се спречат повеќето смртни случаи и тешки повреди на британските патишта - вели д-р Сузи Чарман, извршна директорка на фондацијата, додавајќи дека не предлагаат сите ограничувања на брзината да се сведат на овие вредности, туку дека е неопходно да се подобри инфраструктурата или да се намалат брзините за да се усогласат со човечките можности за преживување при судири.
Движењето со брзина од 16 км/ч е приближно исто како брзо пешачење, што значи дека времето на патување би се зголемило тројно доколку се воведат овие ограничувања.
Сепак, не сите ги поддржуваат овие предлози. Хју Бладон од Сојузот на британските возачи ги нарече предлозите смешни и изјави дека фондацијата очигледно не си ја знае функцијата.
- Ако го забраните целиот моторизиран сообраќај, можеби ќе се намали бројот на смртни случаи, но треба да се потсетиме дека во времето пред моторизацијата повеќе луѓе биле убиени или повредени од коњи и кочии. Можеби подобро би било да се забрани пешачењето или возењето велосипед онаму каде што има моторни возила - додал тој.
Извор:
Jutarnji.hr
Фото: Freepik