X
 30.01.2018 Образование

Како да ги подготвите учениците за комплексноста на глобалното општество?

студенти

Во сите земји, брзото менување на глобалните економски, дигитални, културни и еколошки сили го обликува животот на младите и нивната иднина. Од Бостон до Бангкок, Буенос Аирес, денес живееме во свет во кој луѓето се испарливи, несигурни, комплексни и двосмислени.

Растечката сложеност и разновидност на светот претставува и можност и предизвик. Од една страна, глобализацијата може да донесе нови перспективи, иновации и подобрени животни стандарди. Но, од друга страна, исто така може да придонесе кон економска нееднаквост, социјална поделба и конфликт.
Ако образовните системи добро ги подготвуваат своите ученици да напредуваат во денешното брзо менување на светот, ќе се одреди идниот просперитет и безбедноста на нивните нации - и на светот како целина. Образованието на глобалната компетентност е она што ќе ги поттикне студентите да го направат токму тоа. Овие студенти ќе можат да ги искористат и да ги искомбинираат дисциплинските знаења и начини на размислување стекнати во училиштата за поставување прашања, анализирање на податоци и аргументи, објаснување на појавите и развивање позиција во врска со локалните, глобалните и културни прашања. Тие може да го задржат својот културен идентитет, но истовремено се свесни за културните вредности и верувања на луѓето околу нив.

Згора на сложеноста на нашиот веќе меѓусебно поврзан свет и повикот на работодавците за подобри интеркултурни вештини, во последниве години гледавме како брановите на национализмот, расизмот и антиглобализмот се распространуваат низ земјите во целиот свет. Со тоа, образованието на глобалната компетентност е многу покритично. Едноставно, решението број еден за борба против националистичката страст го зголемува глобалното разбирање.

И ОН и ОЕЦД ставаат приоритет на глобалното граѓанство и образованието за глобална компетенција во изминативе неколку години, и тоа со добра причина. Глобално компетентните поединци се свесни, љубопитни и заинтересирани да учат за светот и како тој функционира, надвор од нивната непосредна околина. Тие ги препознаваат перспективите и ставовите на другите луѓе и можат да комуницираат со луѓе од различни култури и региони на соодветен начин. И најкритички, глобално компетентните поединци не само што го разбираат светот туку се и активен дел од него. Тие можат да преземат акција за да ги решат малите и големите проблеми и да ја подобрат колективната благосостојба.

На крајот од денот, глобално компетентните поединци ќе можат да ги решат најсложените проблеми во светот. Останува на едукаторите од светот да ги подготват тие поединци за нивната глобална иднина.

Училиштата можат да направат важна разлика. Тие се првото место каде што децата се среќаваат со разновидноста на општеството. Тие можат да им дадат на учениците можност да научат за глобалните случувања што влијаат врз светот и врз нивните животи. Тие можат да ги научат учениците да развијат факторски базиран и критички поглед на светот и да им овозможат да вреднуваат други култури и да имаат висока свест за нивните културни идентитети. Тие можат да ги ангажираат учениците во искуства што ги олеснуваат меѓународните и меѓукултурните односи. И тие можат да ја промовираат вредноста на разновидноста, што за возврат поттикнува чувствителност, почит и благодарност.

Но како да се стигне до тоа? Нова публикација од Центарот за глобално образование во „Азија сосајети“ и ОЕЦД-предавањето за глобална компетенција брзо го менува светот, поставена е ПИСА-рамката за глобална компетентност развиена од ОЕЦД, што лесно се совпаѓа со дефиницијата развиена од Центарот за глобално образование. Врз основа на долгогодишното искуство на „Азија сосајети“ што ги поддржува едукаторите за интегрирање на глобалната компетентност во нивното учење, публикацијата обезбедува практични насоки и примери за тоа како едукаторите можат да ги вградат глобалните компетенции во нивните постојни наставни програми, настава и оценување.

Како што публикацијата покажува преку своите безброј примери, наставниците од целиот свет ја препознаа важноста на наставата за глобална компетентност. Во еден пример од професор по политички науки во Индија, студентите го посетиле блискиот бегалски камп за да дознаат за комплексноста на глобалната бегалска криза.

Ова покажува дека за да развијат сите студенти глобална компетентност, без оглед на нивното богатство, етничка припадност, пол или заднина, потребно е да се создаде пристап до високо квалитетно професионално учење за секој наставник во светот. Подготвеноста на наставниците да развијат глобална компетентност кај учениците е услов за одржлива, подобра иднина.

За наставниците, професионалното учење е клучно и бара проширување на дигиталната технологија. Предизвикот сега е да се обезбеди пристап до овие видови ресурси за професионален развој за сите наставници, да ги трансформираат нивните наставни методи, училници, училишта - и на крај да го трансформираат секој ученик.
Подготвил: Тамара Гроздановски

Издвојуваме

Слични вести од Fakulteti.mk

Образование