Конкуренцијата е меч со две острици во работната средина. Таа може да биде моќен мотиватор кој им овозможува на вработените да го ослободат својот потенцијал и да покажат најдобри резултати, што придонесува за успехот на компанијата. Меѓутоа, ако лошо се управува, може да предизвика стрес, да ја уништи тимската работа и да ја намали продуктивноста, што му штети на бизнисот.
Клучот е да се постигне рамнотежа и конкуренцијата да биде пријателска. Еве четири ефективни начини да му помогнете на вашиот тим да развие позитивна конкурентна средина.
Организирајте активности за тимови
Ако сакате да предизвикате возбуда, креативност, а можеби дури и смеа кај вашите вработени, размислете за организирање предизвикувачки и интересни тимски активности. На пример, организирајте квиз што ги истакнува пресвртниците на компанијата, канцелариската култура и забавните факти за секој оддел.
Стратешките игри, како што се друштвените игри, лов на богатство, предизвици во соба за бегство и пантомима, исто така поттикнуваат забава и здрава конкуренција меѓу вработените. Можете, исто така, да дизајнирате натпревари за да предложите нови производи или услуги за поттикнување на иновациите. Дополнително, караоке-ноќите и забавните излети исполнети со игри им овозможуваат на вработените подобро да се поврзат и да откријат скриени таленти.
Поттикнете го меѓусебното признавање
Дали знаевте дека повеќе од 80 отсто од вработените работат понапорно кога се чувствуваат ценети? Со воспоставување култура на меѓусебно препознавање и признанија можете да го зајакнете моралот на вработените и да ги инспирирате постојано да испорачуваат квалитетна работа. Како лидер, поставете добар пример со тоа што ќе ги препознаете индивидуалните и тимските напори. Можете да поставите ѕид на славата за јавно да ги признаете заслужните вработени.
Едноставна реченица како „Одлична работа“ или „Благодарам за трудот“ може да направи огромна разлика. Сепак, можете да ја направите пораката поспецифична и персонализирана за да додадете искреност и влијание. За да поттикнете заемно признавање, дозволете им на членовите да го номинираат својот „вработен на месецот“. Потоа замолете некој вработен да направи видео во кое колегите ја фалат таа личност. Ваквите гестови прават вработените да се чувствуваат ценети и мотивирани да станат следниот најдобар вработен.
Понудете стимулации
Покрај убавите зборови, понудете атрактивни стимулации за да ги мотивирате вработените да го дадат својот максимум. На пример, оние со најголема продажба може да добијат патување со платени трошоци. Можете да доделувате и парични награди, трофеи или платени слободни денови за најдобрите вработени. Други опции вклучуваат ручек со директорите, сертификати за подароци и работа од дома.
Обезбедувањето билети за претстави, концерти или спортски настани им овозможува на вработените да ги следат своите интереси надвор од работата. Спа-деновите и неформалните забави им овозможуваат на тимовите да се релаксираат. Исто така, промовирајте здравје и фитнес преку обезбедување членства во фитнес-сала или спонзорирање фитнес-часови.
Понудете квалитетни програми за обука како поттик за личен и професионален развој. Финансирањето и охрабрувањето на вработените да завршуваат сертифицирани курсеви или да присуствуваат на големи конференции е долгорочна инвестиција од која имаат корист и вработените и компанијата. Фокусирајте се на давање стимулации наместо да им ги одземате привилегиите на оние што не ги исполниле очекувањата.
Мерење и унапредување
За да избегнете потенцијални извори на конфликти и контроверзии, практикувајте споделување метрика во реално време. На овој начин вработените знаат како се оценува нивната работа и знаат дека имаат еднакви шанси да добијат награди. Транспарентноста ја зголемува и нивната доверба во компанијата.
Редовно прегледувајте ги избраните активности и системите за признанија за да одредите дали тие сè уште се ефективни. Соберете повратни информации од вработените за да истражите нови начини за подобрување на програмата. Можеби ќе сакате да размислите дали вашите цели се промениле. Дали сакате да го намалите обртот на вработените, да ги поттикнете тимовите за продажба да ги зголемат приходите или да ја подобрите тимската соработка?
Разбирањето на целите и идентификувањето на празнините може да ви заштеди време и ресурси, додека одржувате здрава конкуренција на работа.
Иако конкуренцијата може да предизвика тензии и конфликти меѓу вработените, доколку се спроведе правилно, ги стимулира продуктивноста и растот.
Извор: forbes.n1info.hr
Фото: Freepik